32 kg

32 lätta kilon väger hon, förvirrad och annorlunda i sitt sätt. 

Då både hemtjänst och närstående märkte att hon var annorlunda i helgen, åkte hon i måndags in till sjukhuset.

Vikt: 32 kg!?

Utan näringsdropp eller nåt (?) kommer hon ju inte orka mycket mer. Men hon får ingenting, det är som att de väntar ut att hon inte ska orka mer.. Eller är det jag som inte fattar, är det jag som överreagerar? Kunde inte sköterskan bara sagt det på något annat sätt.

Hon åkte in i måndags, men först idag, torsdag, togs det urinprov för att se om det är en urinvägsinfektion som ställer till det med förvirringen.. (vilket de ev trodde) Men nix. Kolla huvudet och liknande är antagligen för dyrt.. "Hon är ju ändå 91 år, och resurserna måste fördelas/prioriteras/jag vet inte exakt vad som sades", fick min mamma till svar när hon ifrågasatte om man kan kolla vidare efter vad som hänt samt varför hon inte får något näringsdropp.

Finns det en åldersgräns för när man slutar ges vård? Hon förstår förmodligen inte vad som händer, men jag kan ändå inte sluta fundera på hur ensam och liten hon måste känna sig när hon ligger där i sjukhussängen.

Min lilla, lilla mormor.
1 Sandra :

skriven

❤️❤️

2 Tove:

skriven

❤️

Kommentera här: