LIA - Vårdcentral

I min utbildning till Medicinsk sekreterare ingår fyra LIA-perioder (lärande i arbete). Under första terminen, i höstas, var LIA:n två veckor lång och mest till för att få en överblick och även känna på yrkesrollen i verkligheten. Jag gjorde min första praktik på Öron- näsa- halsmottagningen.

Nu i vår är det fem veckors LIA vilket känns roligt! Skönt att slippa sitta med näsan i skolböckerna ett tag. Jag har fått en plats på en vårdcentral den här gången och jag är säker på att det kommer vara lite mer liv i luckan där än vad jag fick känna på i höstas. På ÖNH var det relativt lugnt.

På en vårdcentral får man ju dessutom skriva om en massa olika grejor, det är ju inte specificerat på ett särskilt område, det känns spännande och framförallt lärorikt! 

 

 

Kommentera här: