Jag lyfter dig upp

Nyss hemkommen från morgonens babysång. Det är så himla mysigt. Stella var 6 veckor när vi började, nu är hon 15 veckor (!), och börjar tycka det är riktigt skoj. Hon ser mer, vill röra sig mer och utforska, och verkar känna igen vissa melodier. 
 
Fr.om. januari har vi två aktiviteter i veckan, då ska vi börja på babysim också. Ska bli helkul, Stella gillar att bada! Kom på att vi ju dansar också.. haha, så det får bli tre aktiviteter då. Perfekt att allt ligger på olika dagar också.
 
Snuttan som i princip aldrig sover dagtid, ligger för stunden och sover i babyskyddet. Jag hinner då äntligen skriva några rader här och sörpla lite till kaffe. Hör att hon håller på att vakna nu, så mer än såhär blir det inte.
1 Sandra:

skriven

Sover hon inte på dagen?! Oj vad olika bebisar kan vara. :) Leonel är vaken Max 2,5 timme innan han sover igen, oftast Max 2 timmar innan han vill sova. Men han är ju så stor så han behöver nog sömnen eftersom han växer så mycket :) hur sover Stella på natten:D

Svar: Nej, hon sover knappt på dagen :) Om jag har "tur" sover hon någon halvtimme nångång, men inte varje dag! När hon somnar i vagnen kan det hålla i sig i typ max två timmar. Pigg tjej som inte vill missa nåt!! :) O ja, såå olika alla är :)
Nätterna är helt okej, men Stella vill äta ett par gånger i alla fall. O så vaknar hon emellanåt för att få nappen eller bara ligga nära och gosa, men d'remellan sover hon bra. Hon är i princip aldrig ledsen på natten. Det är mest mysigt, men det blir aldrig några jättelånga sovstunder.. så lite trött är jag allt :)
Linda

2 Veronika:

skriven

Så mysigt att ni hittar på massa olika grejer, har liksom inte blivit av att kolla upp babysim här. en anledning kan nog vara att det är så ooootroligt dyrt i Oslo:( Blir bättre om/när vi flyttar hem, då kan vi ju hitta på såna skojiga saker tillsammans!! Längtar redan;) Kram på er!

Svar: Det skulle vara sååå kul!! :) Vi hoppas, väntar och längtar. Kram kram!
Linda

3 Isabelle:

skriven

Va mysigt! =) Hoppas hon sover bra på nätterna då om hon är vaken så mycket på dagen.

Svar: Jättemysigt! Hon sover helt okej på nätterna, dock väcker hon mig i snitt varannan/var tredje timme för att äta/ eller ha närhet och nappen. Så jag sover inte så långa stunder :)
Linda

4 Simone:

skriven

Wow vad kul! Vart går ni på babysång någon stans? :) vad är det för skojig dans? :) känner att vi måste komma igång och göra lite saker efter nyår :)

Svar: Det är jättekul! Och skönt att ha lite aktiviteter :) Babysången är på Kulturskolan - supermysigt. Det är på torsdagar kl 9-9.45. Vi ska fortsätta efter jul!
Jag jobbar och dansar på DuD, med dans.. Så nu är vi med i en dans som ska vara med i en föreställning i februari. De skulle ha några mammor och barn som ska dansa/vara korpar i föreställningen.. Så Stella är min lilla korpbebis på magen :)

I vår, troligtvis början på februari, ska jag hålla i en "Babydans"-kurs på DuD. Vore jättekul om ni vill komma och vara med! Det har inte marknadsförts än, men är på g! Jag kommer skriva om det här i bloggen när jag har mer info också :) Då kommer man dansa med sin bebis i sitt bärsele. Jag hoppas det finns ett intresse hos mammor o bebisar därute, kommer bli superskoj :)
Linda

Kommentera här: