Äppeldagar

I helgen har det vankats äppeldagar i Julita. Jag tycker det är så mysigt med såna trevliga små happenings. Oftast finns det något roligt för barnen också.

 

Höjdpunkten idag var nog att Pettson och Findus var på plats på sin lilla gård. Det var jättemysigt, kan verkligen rekommendera er att besöka dem. Findus samlade alla barn framför en "scen" och sa att om man vill får man komma upp och presentera sig och visa något man kan. "Är det någon som vill komma upp?", frågar Findus. "JA!", hör jag modigaste lilla tjejen intill mig säga. Helt själv gick hon fram och upp. Först av alla. Jag var såklart beredd på att behöva backa upp henne, följa med osv. Men nix. Stolt som en tupp blev jag!

 
 
 
 

Innan Pettson och Findus dök upp hann vi med att kika på en massa fina äpplen och fika gott. Jag tog en äppelpaj (dagen till ära!) med supergod vaniljsås till, pajen var såklart gjord på Julita-äpplen.

 

Åka häst och vagn var något som önskades av Stella, så det blev en tur runt gården. Vädret har dessutom varit sådär perfekt sensomrigt/höstigt, jag lapar all energi som är möjligt inför en ny vecka i skolan, en vecka som börjar med tenta.

En härlig söndagsförmiddag! Hoppas ni också haft en fin helg.

1 Anonym:

skriven

Åh vad kul finns det Findus nu ?kommade tider o de va bara fram till augusti på deras hemsida ?

Kommentera här: