Gymnastikuppvisning

Åh, jag verkligen älskar den där bubblan man sugs in i när alla i en förening samlas och engagemanget, glädjen och hoppfullheten hos alla bara bubblar.
 
I går var det dags för den årliga gymnastikuppvisningen, som jag minns när jag själv var med på. Jag var en gympatjej i princip under hela min barndom, i tonåren tog dansen över. Men åh vad jag önskar att jag hade fortsatt ändå.
 
Det var med massor av förväntan och nyfikenhet som vi åkte ner för Stellas första gymnastikuppvisning. Alla föreningens (GK Katrineholmsgymnasterna) olika grupper var med, från tre år till seniorer, massor av publik - över 900 personer, och så ett härligt gäng engagerade ledare. Jättemysigt! Vi går i "Liten & Stor"-gruppen där man gympar tillsammans, och vi skulle klä ut oss till Pettson och Findus. Stella verkade njuta av varenda sekund ute på golvet och likaså resten av timmen då vi satt och tittade på alla andra.
 
Jag hoppas att Stellas gymnastikintresse fortsätter och att det blir många fler uppvisningar!!
 
 
Hos Liten & Stor får de yngsta barnen leka och röra på sig tillsammans med sin förälder eller annan vuxen, vilket ger en stor trygghet. Här tränar vi grundrörelser genom lek, sång, ramsor. Det blir en mysig stund med sitt barn samtisigt som man får motion och lär känna många nya vänner.

Kommentera här: