Favoriter

Trots en rätt späckad garderob använder jag som oftast samma kläder. Ja inte två plagg då förstås, men säg att man har 30 favoriter av de alltför många plagg som hänger och ligger vikta därinne. Jag ska ta tag i en rensning någon dag, har tänkt det länge, men mitt i allt annat glöms det lätt bort.

Förutom favoriterna man har fylls ju garderoben på då och då, fler nya godingar tar plats, och ännu större anledning till lite rensning. Det gör gott på flera sätt.

Idag har jag haft två favoriter på mig. Ett par haremsbyxor som jag fått, dvs de är begagnade och redan något slitna, och en basic tisha från H&M. Det är ett par såna där favoriter som det börjar skrika noppor om, men som jag använder ändå. Dessa två i kombination med varandra är dessutom kärlek för mig. Färgerna och det avslappnade.

Kommentera här: