Savasana

Att starta varje söndag med yoga ute på bryggan med bästa Pernilla, skulle inte vara dumt.

I dag fanns möjligheten att göra just det och det var sååå himla skönt. Perfekt luft, lagom sol, morgonlugn och ett härligt yogapass med efterföljande gott att fylla på med. Lyx!

Jag njöt varenda sekund, även om många sekunder också gjorde mig väldigt påmind om att kroppen inte alls har varit lika aktiv i sommar som innan. Svettigt, men skönt.

I den avslutande vilopositionen Savasana, där man helt enkelt bara ligger rakt ner, var så fantastiskt underbar idag. Positionens syfte är fullständig avslappning och återhämtning. Det som var extra skönt just idag var när solens strålar värmde mot ansiktet, jag insåg att jag knappt legat ute och bara slappnat av i solen i sommar. Det påminde mig om hur mycket jag vill åka på solsemester, helst i går - och det påminde mig om hur skönt livet faktiskt är.

Ute på bryggan vid Stora Djulö herrgård
Bild lånad av Pernilla
Lite gott som serverades efteråt

Kommentera här: