Ett sämre år

Först vill jag bara säga: Självklart har även detta (läs förra) året haft sina godbitar. Härliga stunder att minnas! Jag har fått se min dotter utvecklas ännu ett år och vi har haft ett fint år tillsammans ❤️
 
Jobb, studier och ekonomi har varit som stora långdragna mörka moln som förföljt mig hela året. Det har varit jättetufft och jag har inte mått prima ballerina alla gånger. Det är ändå saker som påverkar en väldigt mycket, och när det gång på gång inte går som man önskat, tänkt eller hoppats på, trots att man försökt rätt ordentligt, så känns det tillslut väldigt uppgivet.
 
Min dotter är mitt ljus och har liksom ändå varit centralpunkten hela tiden, hon är ju min vardag. Och det är inte vilken vardag som helst, obeskrivligt fin. Därför har det ju ändå rullat på rätt bra, eller hur man ska säga. Men bakomliggande har de här jobbiga bitarna gnagit och tärt, jag har känt mig så trött! 

2016 ska bli ett bra år! Det har jag bestämt. Jag vill inte ha ett till likadant år. Dock kan jag inte styra över jobb och studier, jag kan söka och hoppas, det är ju inget man bara köper om man vill ha liksom. Men så finns det saker man kan göra själv, för sitt välbefinnande och för att man liksom vill. Jag har ett par superkul saker att se fram emot, men de suger jag på själv ett liiitet tag till. Jag hoppas att det blir ett kul och givande år för min egen utveckling och mitt "må bra-förråd" ❤️

Kommentera här: